Suomen kuvajournalistit ry:lle on valittu uusi hallitus ja puheenjohtaja. Yhdistyksen vuosikokous järjestettiin Helsingin Juttutuvassa 21. toukokuuta.

Uudeksi puheenjohtajaksi kaksivuotiskaudelle valittiin Kati Laukkanen, joka on aiemmin toiminut muun muassa Kuvajournalismikilpailun tuomaristossa. Hän seuraa tehtävässä väistyvää puheenjohtajaa Touko Hujasta. Lämmin kiitos Touko upeasta puheenjohtajuudesta! Vuosikokouksen osallistumisaktiivisuus paikan päällä ravintola Juttutuvassa oli tällä kertaa heikko, epäilimme syyksi Suomi-Latvia lätkämatsia eikä osallistujia ollut paljoa mukana etäyhteyksienkään välityksellä.

Hallituksen uusiksi varsinaisiksi jäseniksi valittiin Susanna Pesonen, Laura Hyyti ja Benjamin Suomela. Hallituksessa jatkaa lisäksi yhden kauden ajan Antti Yrjönen, ja varajäseninä toimivat edelleen Toni Rasinkangas sekä Mikko Halvari. Samalla yhdistys kiittää edellisistä kausista ja aktiivisesta hallitustyöstä sieltä poistuvia Outi Neuvosta, Johanna Erjonsaloa ja Ella Kiviniemeä.

Kisatyöryhmään etsitään uusia tekijöitä
Uuden hallituksen valinnan lisäksi yhdistys avasi haun tulevan Kuvajournalismikilpailun järjestelyistä vastaavaan kisatyöryhmään. Kilpailun järjestämisestä kiinnostuneet jäsenet voivat ilmoittautua mukaan ottamalla yhteyttä yhdistyksen toimisto@kuvajournalistit.fi sähköpostiin.

Kuva: Touko Hujanen